استعلام نام شرکت

در این مقاله قصد داریم تا شما متقاضیان ثبت شرکت را با استعلام نام شرکت و مفهوم آن ، طریقه استعلام نام ، شرایط و ضوابطی که در انتخاب نام شرکت باید در نظر داشته باشید ، مراحل پس از استعلام نام و موارد مربوط به آن بیشتر آشنا کنیم .

گفتیم که اشخاص به دو قسم اشخاص حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند که هر شخصیت باید نامی داشته باشد تا با آن شناخته شود .
اشخاص حقوقی نیز پیش از ثبت و طی مراحل مربوط به آن ، در ابتدا باید اقدام به انتخاب نامی مناسب برای شخص حقوقی ( شرکت ها ) کنند .

Continue reading “استعلام نام شرکت”

استعلام برند تجاری

با گسترش روز افزون انتخاب برند برای رونق کسب و کار و فعالیت های تجاری نیاز به ثبت برند نیز به وجود آمد .
برای حمایت و پشتیبانی از نام تجاری خاص هر فعالیت تجاری شرکت ها و مؤسسات تصمیم به ثبت برند گرفتند .
اما برای ثبت برند تجاری می بایست از عدم تشابه آن با سایر برندها و تکراری نبودن آن اطمینان حاصل نمود .

در این مقوله کوچک ترین شباهتی می تواند باعث رد شدن کامل یک برند و عدم به رسمیت شناخته شدن آن از سوی قانون باشد .
به این منظور مجموعه ثبتینه در خصوص استعلام برند تجاری مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد با ما همراه باشید .
تنوع و تعداد برندهایی که هر روزه در سطح جهان به ثبت می رسند اهمیت استعلام برند را نمایان می کند .
استعلام برند باعث می شود نرخ و درصد پذیرش یک برند تجاری از نظر قانون مشخص شود و برندی که دارای مشابهت با برند شما باشد را از نظر نوع ، کالا و طبقه مشخص می سازد .
استعلام برند نه تنها باعث آسودگی خاطر فرد از میزان احتمال ثبت علامت خود می شود بلکه مانع صرف زمان و هزینه ی اضافی می باشد .

موارد مشخص شده در استعلام برند

مشابهت در عنوان علامت وجود داشته باشد .
وجود کلمه ای در عنوان علامت که عینا مشابه عبارتی باشد .
در عنوان برند مشابه آن عنوانی وجود داشته باشد .
اگر برندی در سازمان مالکیت معنوی به ثبت برسد شماره ثبت و مشخصات مالک اصلی آن نیز عینی خواهد بود .
استعلام علامت تجاری مطمئن ترین راه برای ثبت برند مورد نظر می باشد .

لذا برای کسب اطلاعات بیش تر و راهنمایی های بیش تر می توانید با مشاورین مجرب ثبتینه تماس حاصل کنید .

مدت اعتبار قانونی علائم تجاری ثبت شده

مدت اعتبار ثبت علامت تجاری به مدت زمان ده سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ی ثبت آن می‌باشد.

این مدت زمان با تقاضای صاحب آن، جهت دوره های پیاپی ۱۰ ساله با پرداخت کردن هزینه ی مشخص شده، قابل تمدید می باشد.

یک مهلت با ارفاق در مدت زمان ۶ ماهه که از پایان دوره شروه می گردد، جهت پرداخت کردن هزینه ی تمدید و با پرداخت جریمه ی تاخیر آن محاسبه می شود.

 

چهارچوب های قانونی در ثبت علائم تجاری

حمایت کردن از علامت تجاری، یا بوسیله ی ثبت آن، یا بوسیله ی استفاده از آن انجام می گیرد که بنا به قانون داخلی کشورها، گوناگون می باشد.

در قانون ثبت اختراعات، علامت تجاری و طرح صنعتی، برای ثبت کننده حق تقدم بوجود نمی آورد.

به همین دلیل ثبت کردن یک علامت در کشور حائز اهمیت می باشد حتی در صورتیکه مطابق با قانون کشور، ثبت علامت تجاری اختیاری می باشد.

جهت ثبت یک علامت تجاری در کشور، در آغاز صاحب آن باید اظهارنامه خود را به دفتر علامت تجاری از طریق سایت اداره مالکیت صنعتی ارائه دهد تا مراحل رسیدگی شروع گردد.

پس از رسیدگی علامت تجاری بوسیله ی کارشناسان اداره، چنان چه مورد تشابهی موجود نباشد، اداره به صادر کردن آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری اقدام می کند.

در متن این آگهی ذکر می شود که هر شخص نسبت به ثبت کردن این علامت اعتراضی داشته باشد، می تواند در مدت زمان ۳۰ روز از تاریخ انتشار آگهی اعتراض خود را به اداره ارائه نماید.

چنان چه اعتراضی صورت نگیرد، اداره بعد از مدت زمان ۳۰ روز از تاریخ انتشار آگهی و پرداخت هزینه های مورد نیاز توسط متقاضی، به انتشار آگهی رسمی علامت اقدام می کند. در این صورت بعد از چاپ آگهی شخص مورد نظر می تواند گواهی خود را از اداره دریافت کند.

ولی در صورتیکه اعتراضی وارد نباشد، اداره این موضوع را به شخص ثبت کننده اعلام می نماید.

متقاضی وظیفه دارد در مدت زمان ۲۰ روز یا این اعتراض را بپذیرد و پرونده مختومه شود یا نمی پذیرد، که در این صورت موضوع به کمیسیون برای تعیین تکلیف ارسال می شود.

مدت زمان ثبت علامت تجاری 

 

پس از تکمیل مدارک و درخواست ثبت علامت تجاری، حدود ۴۵ روز کاری زمان لازم است تا مشخص شود که نام مورد نظر، امکان ثبت شدن دارد یا خیر.

در صورتیکه، در روند مراحل، اخطاری رخ دهد، تمام مراحل باید از ابتدا شروع شود.

در صورتی که اخطاری رخ ندهد، دو تا سه ماه کاری زمان لازم است، تا گواهی ثبت علامت صادر شود.

 

 

مراحل ثبت علامت تجاری

 

  • درخواست ثبت برند تجاری
  • کامل کردن اظهارنامه ثبت علامت تجاری در دونسخه
  • مدارک شناسایی شخص متقاضی
  • مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت، در صورت ثبت برند حقوقی،
  • تکمیل مدارک مورد نیاز ثبت برند
  • استعلام نام از اداره مالکیت صنعتی
  • قبول اسم مورد نظر، یا رد آن
  • صدور آگهی ثبت برند
  • چاپ در روزنامه رسمی

 

 

 

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی

 

  • کپی روزنامه رسمی شرکت
  • آگهی تاسیس شرکت
  • آگهی تغییرات شرکت
  • کپی جواز کسب یا جواز تاسیس
  • کارت بازرگانی برای علامت لاتین
  • کپی شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضاء در شرکت
  • نمونه علامت در سایز مشخص شده
  • امضاء وکالت نامه و مهر
  • کامل کردن فرم اطلاعات مورد نیاز