ثبت برند و علامت تجاری

برند یا علامت تجاری نشانه هایی هستند که نام یک محصول را تشکیل می دهند . برای اینکه رقبا از این نام تجاری برای محصولاتشان استفاده نکنند و یا در صورت استفاده ار آن برند یا حتی مشابه آن بتوانیم شکایت کرده و ثابت کنیم که این نام تجاری متعلق به محصول ماست باید برندمان را در ابتدا به ثبت برسانید در این صورت صاحب و مالک آن برند می شوید و با شکایت به مراجع قضایی ذیربط می توانید شخص متخلف را به پرداخت جریمه و محکوم به مجازات نمایید.

مدارک مورد نیاز ثبت برند حقیقی (شخصی):

  • مدارک شناسایی شخص
  • جواز کسب یا جواز صنایع
  • کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)
  • نمونه ی برند در ابعاد (۱۲*۱۲)سانتی متر
  • مدارک مورد نیاز ثبت برند حقوقی (شرکتی):
  • کپی مدارک ثبتی شرکت
  • مدارک شناسایی کسانیکه در شرکت حق امضا دارند.
  • داشتن جواز صنایع یا جواز تاسیس
  • داشتن کارت بازگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)
  • نمونه ی برند در ابعاد (۱۲*۱۲)سانتی متر

مراحل ثبت برند و علامت تجاری:

پس از تصمیم گیری انتخاب نام برند مورد نظر، و اقدام برای ثبت آن به ثبت شرکت ونک، و تکمیل مدارک مورد نیاز(کپی شناسنامه و کارت ملی شخص (در صورت برند شخصی)،جواز کسب یا جواز صنایع،کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)،نمونه ی برند در ابعاد (۱۲*۱۲)سانتی متر) و ارائه ی آن، حدوداً دو ماه کاری زمان می برد تا استعلام گرفته شود و جواب علامت مورد نظر داده شود.
در صورتی که علامت مورد نظر مشکل قانونی نداشته باشد یا قبلاً ثبت نشده باشد و مشابه کلمه ی دیگری نباشد، ثبت نهایی صورت می گیرد و در صورتی یکی از مشکلات فوق را داشت نیز اخطاری برای رد علامت مورد نظر صادر می گردد.

توجه فرمایید که مدت اعتبار علامت تجاری ۱۰ ساله می باشد و همچنین هر ۱۰ سال باید برای تمدید آن اقدام گردد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با  شماره های ۸۸۶۲۰۳۰۵۰ و ۸۸۶۲۰۳۰۶۰  تماس حاصل فرمایید و یا از طریق مشاوره آنلاین سوال خود را بپرسید.