ثبت شرکت خدماتی

یکی از شرکت هایی که نیاز به سرمایه زیاد و تحصیلات عالی ندارد شرکت خدماتی می باشد .
با سرمایه کم هم می توان شرکت خدماتی تأسیس کرد و معمولا این شرکت ها سود دهی سریعی دارند .
این شرکت ها همان طور که از نامشان پیداست برای خدمت رسانی تشکیل می شوند .
ثبت شرکت خدماتی می تواند به صورت شرکت سهامی خاص باشد .

تعریف شرکت خدماتی

شرکتهای خدماتی نظافتی به شرکت هایی گفته می شود که در راستای خدمت رسانی به مردم و سازمان ها و با دارا بودن پرسنل ماهر امور نظافت منازل و سازمان ها را انجام می دهد .
در واقع شرکت های خدماتی محدود به شرکتهای خدماتی نظافتی نمی باشند .
هر گونه خدمتی اعم از کشاورزی ، پیشخدمتی ، تعمیر و نگهداری ، چاپ و تکثیر ، آشپزی ، ماشین آلات و همه ی این قبیل امور می توانند در حوزه شرکت خدماتی قرار بگیرند .
دانشمندان عقیده دارند که تمامی سازمان ها به نوعی شرکت خدماتی محسوب می شوند .
چون در راستای خدمت رسانی به مردم و جامعه فعالیت می کنند .

مراحل ثبت شرکت خدماتی

تنظیم صورتجلسه مبنی بر ثبت شرکت خدماتی و امضای آن توسط شرکا
تنظیم اساسنامه شرکت خدماتی و امضای تمام صفحات آن توسط شرکا
تنظیم و کامل نمودن فرم تقاضای ثبت شرکت و امضای صفحات آن توسط شرکا
برای ثبت شرکت به همراه مدارک ذکر شده باید چند نام به ترتیب اولویت مشخص کنید .

نام گذاری شرکت خدماتی به نحوی باید باشد که مطابق قوانین اسلامی و عدم مغایرت و شرع باشد .
هم چنین نام های در نظر گرفته شده باید جدید باشند و نام خارجی در آن ها استفاده نشود .
این نام ها توسط کارشناس اداره ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار می گیرد .
نام انتخابی پس از بررسی کارشناس مربوطه با صدور گواهی صادر می گردد .

پس از تمام این کارها متقاضی به قسمت ممیزی فرستاده می شود و بررسی های لازم در آن جا صورت می گیرد .
در این قسمت اگر موضوع شرکت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد بدان اعلام می گردد و متقاضی جهت دریافت آن باید به مراجع ذی صلاح مراجعه کند .
در صورتی که مجوز های لازم تهیه و مدارک تکمیل شوند و مورد قبول ممیز شرکتها واقع شود برای پرداخت هزینه های لازم به حسابداری شرکت فرستاده می شود .
در صورتی که هزینه های لازم پرداخت شد باید رسید آن ها به اداره ثبت تحویل داده شود .
پس از این که مدارک نزد رئیس اداره ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت و نقصی در آن وجود نداشت به کارشناس مربوطه ارجاع داده می شود که یه نسخه از تمام مدارک مهر شود و در اداره نگهداری شود .
اگر تمامی مراحل به خوبی و درستی طی شده باشد آگهی ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار به چاپ می رسد .
آگهی منتشر شده در آخر در دبیر خانه مورد بررسی قرار می گیرد و مهر و شماره اختصاصی به آن تعلق می گیرد که پس از طی این مراحل ثبت شرکت کامل می شود .

برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین ثبتینه تماس حاصل کنید .

ثبت نام شرکت و چگونگی انتخاب آن

برای شناسایی یک شرکت یا شخصیت حقوقی باید نام مناسبی برای آن انتخاب نمود .
برای انتخاب نام از واژگان ایرانی یا خارجی استفاده می شود و برای ثبت نام شرکت به اداره ثبت شرکت ها ارائه می گردد .
شخص حقیقی دارای مشخصه و شناسنامه است و مشخصات آن در مرجع ثبت احوال به ثبت رسیده است پس مشخصات شخص حقوقی نیز باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد .

در واقع یک شرکت نیز باید دارای شناسنامه باشد و آن شناسنامه نزد مرجع ملی و معتبری به ثبت رسیده باشد .
برای انواع شرکت های تجاری هفت گانه ای که در کشور ما وجود دارد قوانینی برای انتخاب نام وجود دارد که برای هر کدام متفاوت است .

انتخاب نام شرکت های تجاری

شرکت با مسئولیت محدود
در نام گذاری شرکت باید عبارت مسئولیت محدود ذکر گردد و نام هیچ یک از شرکا نباید در نام شرکت آورده شود چون در این صورت مسئولیت شریک ضامن را باید عهده دار شود .
همین طور در صورت قید نکردن عبارت مسئولیت محدود آن شرکت در برابر اشخاص ثالث وظیفه ی تضامنی خواهد داشت .

شرکت تضامنی
در نام گذاری شرکت تضامنی باید عبارت شرکت تضامنی قید گردد و نام حداقل یکی از شرکا در نام شرکت وجود داشته باشد .
در صورت آوردن نام یکی از شرکا و وجود شرکای دیگر باید عبارت “و برادران” و “و شرکا ” قید گردد .

شرکت نسبی
در نام گذاری شرکت نسبی باید عبارت شرکت نسبی قید گردد و حداقل نام یکی از شرکا آورده شود و درصورت وجود شرکای دیگر باید عبارت و برادران و و شرکا قید گردد .

برای نام گذاری شرکت های سهامی عام نیز باید بعد از نام شرکت عبارت عام و برای شرکت های سهامی خاص نیز بعد از نام شرکت عبارت خاص قید گردد .

برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین ثبتینه تماس حاصل کنید .

اعتبار ثبت علامت تجاری

 

پس از تاریخ ثبت برند و تحویل اظهارنامه ی ثبت علامت تجاری، علامت تجاری مورد نظر، به مدت ده سال اعتبار دارد.

این مدت زمان مربوطه، با درخواست صاحب علامت، جهت دوره‌های پشت سرهم ده ساله، قابل تمدید می باشد‌.

در ضمن، بعد از اتمام این زمان ده ساله، باید برای پرداخت هزینه‌های تمدید اقدام کرد.

و یا برای جریمه‌ی تاخیر آن، یک دوره ی ارفاقی ۶ ماهه در گرفت.